Facebook Instagram Linkedin
Vzdělávání pro život
Kontakt
Hledat
  • Osobní rozvoj

    Jak efektivně zvládat stres ve 21. století

    10. 12. 2024

    Síla pozitivního myšlení: Jak změnit svůj život

    29. 11. 2024

    Rozvíjení emoční inteligence pro úspěch v osobním i profesním životě

    10. 10. 2024

    Překonávání strachu a úzkosti: Strategie pro zvládání každodenních výzev

    27. 9. 2024
  • Profesní vzdělávání

    Jakub Vopálka: Odolnost je nejžádanější skill dnešní doby

    30. 6. 2025

    Adam Hlava: Odolnost není o síle, ale o tom, kam nasměrujete energii

    23. 6. 2025

    Umění zvládnout pracovní pohovor: Nejčastější otázky a odpovědi

    20. 6. 2025

    Adéla Loskotová: Když chcete něco změnit, nemusíte mít diplom, ale odvahu a tah na bránu

    16. 6. 2025
  • Technologie a inovace

    Jak technologie mění způsob vzdělávání v roce 2025

    10. 5. 2025

    Umělá inteligence v každodenním životě: Kde všude ji najdeme?

    10. 4. 2025

    Blockchain: Technologie, která mění svět

    29. 1. 2025

    Virtuální realita ve vzdělávání: Nové možnosti a výzvy

    14. 12. 2024
  • Zdraví

    Jak cvičit, když máte málo času: Efektivní workouty do 20 minut

    10. 6. 2025

    Význam hydratace: Kolik vody opravdu potřebujeme?

    23. 3. 2025

    Stravování podle trendů: Co je keto, paleo a veganství?

    2. 2. 2025

    Fyzická aktivita a její vliv na duševní zdraví

    12. 1. 2025
Reading: Hana Orgoňová: Regionální nábor vyžaduje důkladnou znalost lokálních podmínek
Font ResizerAa
Vzdělávání pro životVzdělávání pro život
  • Profesní vzdělávání
  • Technologie a inovace
  • Osobní rozvoj
Hledat
  • Úvod
  • Osobní rozvoj
  • Profesní vzdělávání
  • Technologie a inovace
  • Zdraví
Sledujte nás
© Vzdělávání pro život
Vzdělávání pro život > Články > Profesní vzdělávání > Hana Orgoňová: Regionální nábor vyžaduje důkladnou znalost lokálních podmínek
Profesní vzdělávání

Hana Orgoňová: Regionální nábor vyžaduje důkladnou znalost lokálních podmínek

Publikováno: 24. 6. 2024 8 minuty čtení

V dnešním rozhovoru vám přinášíme exkluzivní rozhovor s Hanou Orgoňovou, zkušenou odbornicí v oblasti regionálního náboru, která působí v této oblasti téměř 15 let. Hana je zakladatelkou a „kapitánkou“ headhunterské agentury Flagship EXECUTIVE SEARCH, která se specializuje na nábor v regionech. V našem rozhovoru Hana odhaluje, jaké trendy a výzvy aktuálně vidí v regionálním náboru, jaké metody se jí osvědčily při hledání nových talentů, a jaký přístup volí při budování značky zaměstnavatele. Hana také v rozhovoru sdílí své postřehy o významu osobních vztahů a znalosti lokálních podmínek, které jsou klíčové pro úspěšný nábor v regionech​​.

Můžete se našim čtenářům představit a popsat, jak jste se stala „kapitánkou“ ve světě regionálního náboru?

Jistě, ráda. Jmenuji se Hana Orgoňová a svět HR, konkrétně pak svět náboru je mojí palubou již téměř 15 let. Mám za sebou manažerské zkušenosti s vedením různě velkých náborových týmů ve velkých městech i v regionech. A právě ty regiony mi tak nějak vždy více přirostly k srdci. Proto bylo nad Slunce jasné, že pokud máme na vodu spustit vlastní loď (rozumějte firmu), pak její zaměření bude regionální, protože takoví jsme podstatou i my/její kapitáni. A tak vznikla firma s názvem Flagship EXECUTIVE SEARCH (více na www.flag-ship.cz), headhunterská agentura, která se specializuje právě na nábor v regionech. Moje cesta k pozici „kapitánky“ ve Flag Ship tak byla přirozeným vývojem mých zkušeností a dovedností, a také díky mé vášni pro spojování správných lidí s těmi správnými příležitostmi.

Jaké trendy aktuálně vidíte v regionálním náboru a jak se liší od globálních trendů?

Nejprve je potřeba si říct, že regionální nábor se potýká s řadou stejných výzev jako nábor ve velkých aglomeracích. I tak má ale svá značná specifika. Regionální firmy se musí více než ty ve vekých městech zaměřovat na budování silné značky zaměstnavatele bez větších výkyvů v pověsti, aby přilákaly a udržely talenty. Opravdu tu svým způsobem každý zná každého a sebemenší šrám na pověsti firmy se tak dlouho vymazává z paměti. Také je zde výrazně větší důraz na osobní vztahy a detailní znalost lokálních podmínek.

Jaký přístup volíte při hledání nových talentů pro „posádku“ a jaké metody se vám osvědčily jako nejefektivnější?

Naše přístupy k hledání talentů zahrnují kombinaci tradičních metod a moderních technologií včetně sociálních sítí a aktivního oslovení. Ovšem naprosto klíčová je pro nás síť kontaktů, kterou jsme si vybudovali v průběhu let. Stále platí, že lidi znají lidi a síťování je naprosto nejefektivnější způsob hledání těch správných perel.  Ale žádná technologie sama nefunguje bez „tajné“ ingredience a tou je právě důkladná znalost toho co hledáme, a pro koho to hledáme. Musíte prostě vědět kdo kam zapadne a proč. Rozhodně to není jen o správné technice hledání kandidátů, nýbrž i o osobním přístupu a často i intuici.

Jaké výzvy a překážky často řešíte v procesu náboru a jak se s nimi vypořádáváte?

Dobrý dotaz, který krásně souvisí se specifikem regionálního náboru. Jednou z hlavních výzev je nalezení kandidátů s potřebnými dovednostmi a zkušenostmi, kteří jsou zároveň ochotni pracovat v dané konkrétní lokalitě. Toto se bohužel dost často vylučuje, a proto je hledání někdy opravdu náročné. Vypořádáváme se s tím pomocí důkladného průzkumu a mapování trhu, a také budováním atraktivních pracovních nabídek, které zohledňují specifické potřeby a motivace kandidátů. A bez znalosti geografie to opravdu nejde.

Jaká je role značky zaměstnavatele v dnešním konkurenčním trhu práce a jak pomáháte firmám ji rozvíjet?

Značka zaměstnavatele je dnes klíčová. Pomáhá přilákat a udržet talentované zaměstnance tím, že prezentuje firmu jako atraktivní a spolehlivého zaměstnavatele. Firmy si to dnes velice dobře uvědomují a na značce často intenzivně pracují marketingová oddělení. Nic ale nefunguje lépe, než reference zaměstnanců. A to je pro nábor naprosto stěžejní. A tento fakt nám například velmi pomáhá i v náboru. Když umíme váhajícímu kandidátovi nabídnout referenci od člověka, který již ve firmě pracuje/pracoval, je to více než tisíc vzletných tvrzení napsaných na webových stránkách firem.

Jak přistupujete k motivaci kandidátů, a jak se vypořádáváte s generačními rozdíly mezi nimi?

Motivace kandidátů je často individuální záležitostí, proto se snažíme pochopit jejich osobní cíle a hodnoty. Důvody, kvůli kterým lidé hledají novou práci jsou opravdu různorodé a rozhodně to nejsou vždy finance. Často slýcháme nemožnost kariérního posunu či špatné vztahy na pracovišti, ale dalo by se jich vyjmenovat dalších X desítek.

 Generační rozdíly jsou také velké téma. Vnímáme je jako příležitost k diverzitě a inovacím v týmu. Starší generace často přinášejí cenné zkušenosti a stabilitu, zatímco mladší generace přináší nové nápady a energii. Integrace je užitečná a především naprosto nevyhnutelná vzhledem ke stárnoucí pracující populaci.

Jaké jsou hlavní aspekty, na které se zaměřujete při integraci starších ročníků do pracovní populace?

Při integraci starších ročníků do pracovního kolektivu se zaměřujeme právě na jejich zkušenosti a znalosti, které mohou předat mladším kolegům. Vítáme mentoringové programy, kde starší zaměstnanci mohou sdílet své know-how, a zároveň vytváříme prostředí, které respektuje jejich potřeby a poskytuje jim dostatečnou flexibilitu a možnosti dalšího vzdělávání. Stává se to čím dál větším tématem.

Můžete sdílet nějaké osvědčené praktiky nebo strategie pro onboarding nových manažerů?

Popravdě, někdy je úspěchem, že vůbec nějaký onboarding je. Bohužel stále se potkáváme i s tím, že manažeři jsou do své role povyšováni díky skvělým výsledkům v předešlé roli, ale často bez promyšlené podpory v podobě onboardingu do role manažera. Onboarding nových manažerů je přitom klíčový pro jejich úspěch a rychlou integraci. Mezi osvědčené praktiky patří například strukturovaný onboardingový plán, který zahrnuje seznámení s manažerskými praktikami, jasně definované cíle a očekávání, a především pravidelné feedbackové sezení s přímým nadřízeným.

Na závěr bych vás požádala o konkrétní radu pro manažery a HR profesionály, kteří chtějí efektivněji podporovat diverzitu a inkluzi ve svých týmech. Jaké praktické kroky by měli zvážit, aby posílili tuto oblast ve svých organizacích?

Já myslím, že i malý, ale pravidelný posun vpřed je vítaný. Takže už jen to, že o tématech jako je gendrová diverzita, inkluze či podporování starších ročníků v setrvání ve svých rolích je dobrý start. Spousta firem má však prostor jít mnohem dál, mnohdy jsou tyto diskuze podporované i zahraniční centrálou. Tehdy není špatné si určit konkrétní kroky, stanovit si jasnou strategii a měřitelné cíle. A to ať už směrem k současným zaměstnancům, tak i směrem k novým potenciálním uchazečům, kteří žádají o práci v naší společnosti.

ŠTÍTKY:rozhovory

Nejnovější články

Jakub Vopálka: Odolnost je nejžádanější skill dnešní doby

Profesní vzdělávání
30. 6. 2025 25 minuty čtení

Adam Hlava: Odolnost není o síle, ale o tom, kam nasměrujete energii

Dnes vám přinášíme rozhovor s Adamem Hlavou, mentálním koučem, který pomáhá lidem uspět ve sportu…

23. 6. 2025 15 minuty čtení

Umění zvládnout pracovní pohovor: Nejčastější otázky a odpovědi

Pracovní pohovor je klíčovým krokem k získání vysněné práce a zároveň příležitostí ukázat své schopnosti,…

20. 6. 2025 4 minuty čtení

Adéla Loskotová: Když chcete něco změnit, nemusíte mít diplom, ale odvahu a tah na bránu

V dnešním rozhovoru vám představujeme Adélu Loskotovou, energickou HR manažerku, která si cestu do světa…

16. 6. 2025 9 minuty čtení

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

Jakub Vopálka: Odolnost je nejžádanější skill dnešní doby

Dnes vám přinášíme rozhovor s Jakubem Vopálkou, mentálním trenérem a specialistou na psychologii výkonu, který pomáhá lídrům, týmům i vrcholovým…

Profesní vzdělávání
30. 6. 2025

Adam Hlava: Odolnost není o síle, ale o tom, kam nasměrujete energii

Dnes vám přinášíme rozhovor s Adamem Hlavou, mentálním koučem, který pomáhá lidem uspět ve sportu i byznysu tím, že je…

Profesní vzdělávání
23. 6. 2025

Umění zvládnout pracovní pohovor: Nejčastější otázky a odpovědi

Pracovní pohovor je klíčovým krokem k získání vysněné práce a zároveň příležitostí ukázat své schopnosti, motivaci a přidanou hodnotu pro…

Profesní vzdělávání
20. 6. 2025

Adéla Loskotová: Když chcete něco změnit, nemusíte mít diplom, ale odvahu a tah na bránu

V dnešním rozhovoru vám představujeme Adélu Loskotovou, energickou HR manažerku, která si cestu do světa personalistiky prorazila vlastní odvahou, selským…

Profesní vzdělávání
16. 6. 2025

Naším posláním je poskytnout ucelený zdroj informací, inspirace a podpory pro každého, kdo usiluje o osobní a profesní růst prostřednictvím celoživotního učení.

  • Úvod
  • O projektu
  • Kontakt
  • Osobní rozvoj
  • Profesní vzdělávání
  • Technologie a inovace
  • Zdraví
  • Etické zásady
  • Spolupráce a reklama

Sledujte nás: 

Vzdělávání pro život

Provozuje: Vzdělávání pro celý život s.r.o., Příčná 1892/4, Nové Město, 110 00 Praha 1

Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?