Facebook Instagram Linkedin
Vzdělávání pro život
Kontakt
Hledat
  • Osobní rozvoj

    Umění říkat „ne“: Jak nastavit hranice ve vztazích i práci

    29. 10. 2025

    Jak se motivovat, když ztrácíte chuť pokračovat

    20. 9. 2025

    Plánování času: Jak efektivně řídit svůj den a dosáhnout cílů

    10. 9. 2025

    Síla mindsetu: Jak přemýšlení ovlivňuje náš úspěch

    20. 8. 2025
  • Profesní vzdělávání

    Aneta Prokopcová: Wellbeing už dávno není benefit, ale strategická investice do lidí

    8. 12. 2025

    Helena Knížetová: Někdy musíme ztratit směr, abychom konečně našli sami sebe

    1. 12. 2025

    Ivana Kačmarčík Demčáková: Žijeme tím, co hlásáme

    24. 11. 2025

    Eva Brožková: Zdravé pracovní prostředí nevzniká strategií, ale lidskostí a vědomou komunikací

    18. 11. 2025
  • Technologie a inovace

    Kybernetická bezpečnost: Jak chránit své údaje na internetu

    10. 12. 2025

    Budoucnost práce: Jak automatizace ovlivní trh práce

    10. 10. 2025

    Rozvoj digitálních dovedností: Co by měl ovládat moderní profesionál

    10. 7. 2025

    Jak technologie mění způsob vzdělávání v roce 2025

    10. 5. 2025
  • Zdraví

    Jak změnit stravovací návyky bez stresu a pocitu omezení

    15. 11. 2025

    Jak posílit zdraví střev a proč je to důležité

    10. 8. 2025

    Jak cvičit, když máte málo času: Efektivní workouty do 20 minut

    10. 6. 2025

    Význam hydratace: Kolik vody opravdu potřebujeme?

    23. 3. 2025
Reading: Kateřina Klímová: Top kandidáti Vám na inzerát neodpoví. Ale stojí za to je najít
Font ResizerAa
Vzdělávání pro životVzdělávání pro život
  • Profesní vzdělávání
  • Technologie a inovace
  • Osobní rozvoj
Hledat
  • Úvod
  • Osobní rozvoj
  • Profesní vzdělávání
  • Technologie a inovace
  • Zdraví
Sledujte nás
© Vzdělávání pro život
Vzdělávání pro život > Články > Profesní vzdělávání > Kateřina Klímová: Top kandidáti Vám na inzerát neodpoví. Ale stojí za to je najít
Profesní vzdělávání

Kateřina Klímová: Top kandidáti Vám na inzerát neodpoví. Ale stojí za to je najít

Publikováno: 10. 2. 2025 9 minuty čtení

V dnešním rozhovoru vám přinášíme pohled do světa headhuntingu s Kateřinou Klímovou, zkušenou profesionálkou v oblasti náboru a talent managementu. Už od studia ekonomie ji fascinovalo propojení čísel a lidských osudů, což ji přivedlo k jedinečné kariéře, ve které spojuje analytický přístup s intuicí pro hledání těch nejlepších kandidátů. Jak sama říká, headhunting je nejen o identifikaci talentů, ale především o budování vztahů a pomoci firmám i jednotlivcům najít správné profesní směřování. V našem rozhovoru se dozvíte, jaké jsou klíčové rozdíly mezi headhuntingem a tradičním náborem, jaké mýty o této profesi panují a jaké trendy můžeme v oblasti náboru očekávat v budoucnu.

Můžete se našim čtenářům představit a povědět více o vaší cestě k profesnímu zaměření na headhunting?

Jako malá jsem si představovala, že budu pracovat u počítače v prosklené kanceláři a nosit lodičky. Měla jsem blízko jak k lidem, tak k číslům. Proto jsem se rozhodla studovat ekonomii a doufala, že brzy objevím to, co mě bude bavit. Pak jsem zjistila, že z lodiček bolí nohy a že to, jestli člověka práce naplňuje, je samozřejmě mnohem důležitější než prosklená kancelář. Headhunting mě oslovil tím, že mohu nahlédnout do různých oborů a oddělení napříč firmami. Zároveň mi to dává velký smysl. V podstatě pomáháme firmám růst díky správným talentům a kandidátům zase objevit nové pracovní příležitosti.

Jak byste vysvětlila pojem „headhunting“ a jak se liší od tradičního náboru zaměstnanců?

Jaká je šance, že ten top nejlepší kandidát zrovna hledá práci a odpoví na inzerát? Velmi malá. O dobré lidi je zájem. Headhunting znamená, že nečekáme, kdo se ozve. Je to lov i těch kandidátů, kteří práci aktivně nehledají, ale mají přesně to, co potřebujeme. Klíčové je umět kandidáty vypátrat, navázat s nimi vztah a podnítit jejich zájem o profesní změnu.

Jaké hlavní výhody nabízí headhunting pro firmy a jak přistupujete k vyhledávání správných kandidátů?

Firma se dostane ke skvělým kandidátům, ke kterým by se běžně nedostala. Headhunting zároveň šetří čas zaměstnavatelům, protože se zaměřujeme pouze na ty kandidáty s danými specifickými požadavky. Provádíme preselekci a do firmy posíláme jen ty nejlepší. Naším cílem je podporovat klienty v efektivních náborových procesech. Dokážeme vykomunikovat i to, kde by se klient s kandidátem běžně rozloučili. Pokud je potřeba, jsme schopní celý výběrový proces zorganizovat diskrétně. Aktivně vyhledáváme vhodné kandidáty přes LinkedIn, databáze, doporučení, léta budovanou síť kontaktů nebo přímo oslovujeme jednotlivce ve firmách. Naší otázkou vždy je: „Kde nyní sedí člověk, kterého hledáme?“

Jaké jsou běžné mýty o headhuntingu, se kterými se setkáváte, a jak byste je vyvrátila?

Mnoho lidí si myslí, že headhunting se zaměřuje pouze na top manažerské pozice. Headhunting je ale vhodný pro všechny klíčové pozice od specialistů přes nižší a střední úrovně managementu až po zmíněný top management. Pokud je pozice pro firmu důležitá, je vždycky dobře výběru zaměstnance věnovat pozornost. Někteří si myslí, že headhunting je zbytečně nákladný. Naopak. Je třeba si uvědomit, že absence správného zaměstnance taky stojí peníze. Absence správného zaměstnance znamená ztrátu času i peněz – prostoje, komplikace v komunikaci se zákazníky/dodavateli, či zpomalení pracovních procesů. Navíc, pokud je nábor špatně provedený a přijde špatně vybraný kandidát, celé to musíte dělat znovu, což se prodraží.

Jaká je důležitost transparentní a otevřené komunikace v headhuntingu a jak ji praktikujete ve vaší práci?

Otevřená komunikace v headhuntingu je klíčová stejně jako všude jinde. Budujeme důvěru mezi všemi zúčastněnými stranami – námi, klienty i kandidáty. Pokud se objeví jakékoliv překážky, nebo máme pocit, že nabídka nemusí být pro kandidáta ideální, otevřeně to sdělíme. Stejně tak, pokud zjistíme, že kandidát nesplňuje požadavky klienta, nečekáme, ale informujeme o tom klienta ihned a hledáme řešení. Transparentnost pro nás neznamená říct všechno, ale říct to podstatné způsobem, který je zároveň diplomatický.

Jaký dopad má dlouhodobá spolupráce s headhuntery na kariéru jednotlivce?

Headhunteři mají širokou síť kontaktů a přístup k pracovním nabídkám, díky tomu mohou jednotlivce oslovit s příležitostí, které by ho ani nenapadly vyhledávat. Headhunter také může pomoci s přípravou na pohovory a úpravou životopisu a celkovým poradenstvím ohledně kariéry. Hlavně se headhunter stává aktivním zastáncem kandidáta během celého výběrového procesu. Bude za něj „bojovat“, komunikovat s potenciálním zaměstnavatelem a zajistí, že se na kandidáta nezapomene. Headhunter tedy funguje jako zprostředkovatel mezi kandidátem a zaměstnavatelem, což může pomoci i např. při vyjednávání o mzdě.

Jaké jsou nejčastější výzvy, kterým čelíte při náboru zaměstnanců, a jak je překonáváte?

Častým problémem bývá zdlouhavý rozhodovací proces. Firmy někdy váhají s konečným rozhodnutím, což může vést k tomu, že kandidát mezitím přijme jinou nabídku nebo o pozici ztratí zájem. Snažíme se proto klienty podporovat v pružnosti, aby kandidáti nemuseli čekat zbytečně dlouho.

Další výzvou bývá neochota slevit z požadavků jak ze strany klientů, tak kandidátů. Povzbuzujeme firmy i kandidáty, aby dali šanci novým možnostem. Známe mnoho lidí, kteří byli na začátku zdrženliví, ale po schůzce se do firmy zamilovali. Kandidát si může osobnostně sednout s nadřízeným nebo ho například zaujme technologie ve výrobě a najednou je z pozice nadšený. Stejně tak se stává, že firma po setkání s výjimečným kandidátem některé původní požadavky přehodnotí. Takže se snažíme, aby všichni zúčastnění byli otevření různým možnostem.

Jaké role hraje umělá inteligence ve vašem procesu náboru a jaké technologie využíváte?

Umělá inteligence je pro nás skvělý pomocník, ale nenahrazuje lidský úsudek. Je to pro nás nástroj, který nám usnadňuje práci. Všichni v týmu se v této oblasti vzděláváme a AI aktivně využíváme, zejména když se snažíme proniknout do specifických oborů a terminologie. Pomáhá nám také při psaní reportů o kandidátech pro klienty, tvorbě inzerátů nebo příspěvků na LinkedIn.

Na rozdíl od některých jiných oblastí náboru, kde se firmy potýkají s velkým množstvím uchazečů a potřebují AI pro preselekci, je u nás často úspěchem kvalitního kandidáta vůbec najít. Proto u nás nehrozí, že by odpovědi filtroval algoritmus. Pokud nám napíšete, rozhodně se vám ozveme my a ne chatbot. Ale do budoucna se moc těšíme, jaké administrativní procesy budeme moci zautomatizovat.

Jaké jsou vaše nejlepší tipy pro uchazeče o zaměstnání při práci s headhunterem?

Je to o otevřenosti. Čím lépe a upřímněji nám popíšete svou situaci, očekávání a kariérní cíle, tím lépe vám můžeme pomoci. Buďte v kontaktu s takovým headhunterem, kterému můžete důvěřovat. Může Vám poskytnout přehled o trhu práce a poradit příležitosti, které by vás třeba původně nenapadly. Zároveň se ptejte opravdu na vše, co vás zajímá.

Jaké jsou vaše plány do budoucna v oblasti HR a jaké nové trendy v oblasti náboru očekáváte, že se budou rozvíjet v příštích letech?

Očekávám, že se v příštích letech bude dál posilovat důraz na employer branding. Firmy budou muset aktivněji pracovat na své pověsti zaměstnavatele, pokud chtějí přitáhnout kvalitní lidi. Není to jen o pěkných příspěvcích na LinkedInu nebo o tom, jestli mají na webu napsané „skvělý kolektiv“. To, za jak dlouho se kandidátovi ozvou, jak s ním komunikují, jestli jsou vstřícní, nebo ho nechají týdny tápat v nejistotě. To všechno utváří jejich pověst na trhu práce. Nebo to, jak se firma chová při odchodu zaměstnance, to vše se dříve či později projeví.

ŠTÍTKY:rozhovory

Nejnovější články

Kybernetická bezpečnost: Jak chránit své údaje na internetu

Technologie a inovace
10. 12. 2025 3 minuty čtení

Aneta Prokopcová: Wellbeing už dávno není benefit, ale strategická investice do lidí

Dnes vám přinášíme rozhovor s Anetou Prokopcovou, lektorkou jógy a funkčního tréninku, která pomáhá ženám…

8. 12. 2025 17 minuty čtení

Helena Knížetová: Někdy musíme ztratit směr, abychom konečně našli sami sebe

Dnes Vám přinášíme rozhovor s Helenou Knížetovou. Helena Knížetová má za sebou úspěšnou kariéru v byznysu, ale jednoho…

1. 12. 2025 8 minuty čtení

Ivana Kačmarčík Demčáková: Žijeme tím, co hlásáme

V dnešním příspěvku vám přinášíme inspirativní rozhovor s Ivanou Kačmarčík Demčákovou, která stojí v čele HR…

24. 11. 2025 10 minuty čtení

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

Aneta Prokopcová: Wellbeing už dávno není benefit, ale strategická investice do lidí

Dnes vám přinášíme rozhovor s Anetou Prokopcovou, lektorkou jógy a funkčního tréninku, která pomáhá ženám i firmám najít cestu ke…

Profesní vzdělávání
8. 12. 2025

Helena Knížetová: Někdy musíme ztratit směr, abychom konečně našli sami sebe

Dnes Vám přinášíme rozhovor s Helenou Knížetovou. Helena Knížetová má za sebou úspěšnou kariéru v byznysu, ale jednoho dne si uvědomila, že excelové…

Profesní vzdělávání
1. 12. 2025

Ivana Kačmarčík Demčáková: Žijeme tím, co hlásáme

V dnešním příspěvku vám přinášíme inspirativní rozhovor s Ivanou Kačmarčík Demčákovou, která stojí v čele HR v neziskové organizaci Loono, jež…

Profesní vzdělávání
24. 11. 2025

Eva Brožková: Zdravé pracovní prostředí nevzniká strategií, ale lidskostí a vědomou komunikací

Dnes vám přinášíme rozhovor s Evou Brožkovou, průvodkyní vědomou komunikací pro firmy i osobní život, která staví na jedinečné kombinaci…

Profesní vzdělávání
18. 11. 2025

Naším posláním je poskytnout ucelený zdroj informací, inspirace a podpory pro každého, kdo usiluje o osobní a profesní růst prostřednictvím celoživotního učení.

  • Úvod
  • O projektu
  • Kontakt
  • Osobní rozvoj
  • Profesní vzdělávání
  • Technologie a inovace
  • Zdraví
  • Etické zásady
  • Spolupráce a reklama

Sledujte nás: 

Vzdělávání pro život

Provozuje: Vzdělávání pro celý život s.r.o., Příčná 1892/4, Nové Město, 110 00 Praha 1

Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?